Modernizarea expunerii permanente se va materializa prin prezentarea pieselor pe teme de zoologie, ecologie, geologie, paleontologie si antropologie, intr-o noua maniera, scenografica, care sa transmita publicului informatii vizuale si sonore complexe despre biodiversitatea speciilor si a habitatelor din Romania si de pe Glob. In planurile noii expuneri permanente sunt prevazute, in premiera pentru Muzeul „Antipa”, spatii pentru interactivitate, sali multimedia si compartimente amenajate ca laboratoare, in care vizitatorii vor putea face sau asista la experimente stiintifice, demonstratii si lucrari de laborator. Sunt proiectate locuri de relaxare, sali destinate activitatilor si programelor de educatie si divertisment pentru public ca si locuri de joaca si spatii special amenajate pentru persoanele cu deficiente de vedere si auz.
Prin tot acest proiect, Muzeul isi propune sa transforme vizitarea pasiva, contemplativa de pana acum intr-o vizitare activa, dinamica, in cadrul careia vizitatorilor li se ofera posibilitatea de a descoperi adevarurile stiintifice, complexitatea si cantitatea informatiei pusa la dispozitia publicului fiind decisa de catre fiecare vizitator in parte, in functie de grupa de varsta, gradul de interes si timpul dedicat vizitei. Tot in cadrul noii expuneri vor aparea piese pe care publicul va avea voie sa le atinga, precum si instalatii care vor permite comparatii intre performantele fiziologice atinse de diferite specii de animale in comparatie cu specia umana.
Pentru ca vizitarea sa fie cat mai eficienta din punct de vedere informational dar si foarte placuta, unele dintre tematici vor fi prezentate sub forma de diorame deschise, pe care vizitatorii le vor putea parcurge, in expunerea pieselor respectandu-se insa regula „maxima vizibilitate, cu maxima securitate”. In acest fel, vizitatorii devin din „trecatori” prin expozitie, personaje in „povestea spusa” in fiecare sala in parte, de fiecare tematica de prezentare, iar piesele expuse sunt protejate conform regulilor de conservare muzeologica. Fondurile necesare acestui proiect amplu, complex si extrem de laborios sunt asigurate, in totalitate, de catre Ministerul Culturii, Cultelor si Patrimoniului National, pe seama unui proiect initiat in anul 2007 si definitivat in 2008.